søndag den 22. juni 2014

Madbrød



De små madbrød er bare SÅ gode. De er nemme at have med på tur, og hurtige at finde frem til en sulten mund :)Børnene elsker dem! Denne gang kogte jeg nogle blandede frosne bær og puttede i. (den overskydne saft blev brugt på is :)) Vi har også lavet dem med både grøntsager og skinketern/ketchup i. Dog er ikke alle børn vilde med alle slags ;) Så find bare på noget dine børn er vild med, så skal det nok blive et sikkert hit :)
  • 300g. Hvedemel
  • 200g. Rugmel
  • 150g. Margarine
  • 50g. Gær
  • 2½ dl. Mælk
Lun mælken og opløs gæren heri. Kom mel og øvrige ingredienser i, og ælt til en ensartet dej. Del dejen i 2 lige store dele, og lad dejen hæve til dobbelt størrelse i ca. 40 min.
Rul dejen ud til en stor firkant ca. 30×30 cm. lad dem hvile ca 5 min. rul dem ud endnu engang og del hver firkant i 9 kvadrater. kom fyld i hver firkant og fold dem sammen. Læg dem på en bageplade med samlingen nedad. Lad dem hæve ca. 15. min. pensel med æg.
Bagetid: ca. 15 min. i en 225gr. varm ovn eller 210 varmluft.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar