fredag den 22. august 2014

Syltede tomater og peberfrugter

Jeg har syltet grønne tomater og peberfrugter fra drivhuset…
Vi kunne ikke nå at få alle peberfrugterne spist, så da jeg alligevel skulle sylte de grønne tomater, tænkte jeg at jeg ville prøve at sylte peberfrugterne også. 
Opskrift:
DSC00877

  • 1 kg. grønne tomater/peberfrugter
  • 500 g. sukker
  • 5 dl. vand
  • 5 dl. eddike
  • 2 vaniliestænger

Tomaterne stikkes dybt med en gaffel eller lignende. Sukker, vand, eddike og vaniliestænger koges sammen til en lage. Tomaterne kommes i, et lag af gangen, ca. 5  min. til de er godt bløde. Derefter næste lag tomater. De hældes på skoldede og atamon skyllede glas. Når alle tomater er kogte og hældt på glas, hældes lagen over. Glasene lukkes mens tomaterne stadig er varme. De holder sig bedst i køleskabet.
DSC00876

Ingen kommentarer:

Send en kommentar