onsdag den 20. august 2014

Hvad er egentlig bedst for vores børn?

Allerede nu har jeg fået mange kommentarer med på min vej, efter at jeg har valgt at beholde Bastian hjemme, så længe jeg går ledig... Rigtig mange spørgsmål og fordomme går på om det nu også kan være godt for Bastian...?

Men hvem kan egentlig sige med sikkerhed hvad der er bedst for vores børn? I de fleste tilfælde vil jeg hårdnakket påstå at forældrene ved bedst... hvis det altså er dem der kender deres børn bedst... Og det BURDE det jo at være!

Jeg har søgt internettet tyndt, for viden og undersøgelser på området... Men der er faktisk ikke meget at komme efter.. Men her er da et lille udpluk, som kun har bekræftet at jeg som mor, ved hvad der er bedst for min søn! Og må jo nok desværre erkende at det ikke vil gøre det lettere for mig, at skulle sende ham i pasning, når jeg engang kommer i arbejde igen!

SAMFO har nogle rigtig gode artikler og forskning på området!
De skriver bla. om de sociale kompetencer hos hjemmepassede børn og institutionspassede børn.
Læs også om Ole Henrik Hansens foredrag om "Kærlighed og vuggestuer". "Fremtidens Familie" er også en lidt uhyggelig men spændende læsning. Børnepsykologi...Læs også en beretning fra en mor, som havde det lige så svært, som mange andre forældre, da hun skulle aflevere hendes børn i institution, og MANGE andre gode artikler, som sætter spørgsmålstegn til det liv og leveform, som vi i dagens Danmark får trukket ned over hovedet.

Og når jeg så kan se at min søn er MEGET gladere, mindre sur og aggressiv og er langt bedre til at være sammen med andre børn, efter ganske kort tid hjemme hos mor, så kan jeg slet ikke længere være i tvivl om at jeg gør det rigtige! Jeg ville bare ønske at det kunne fortsætte sådan!  Jeg hader tanken om, ikke at være den der kender mit barn bedst! Og jeg har bestemt ikke fået børn, for at de skulle passes af andre... Og så kan jeg jo kun sige, at en hverdag med min søn herhjemme, er en hverdag uden stress og jag. Vi har tid til alt det vi gerne vil have tid til, og vi får nogle fantastiske oplevelser sammen! Og vi har fundet masser af legestuer og legekammerater, så Bastian skal skam nok lære at være sammen med andre børn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar