lørdag den 14. maj 2016

Hæklet flagranke


Hækling for begyndere
Jeg lærte at hækle da jeg var højgravid med Mathias. Min kære mor, som er fantastisk til at hækle, mente at jeg skulle lære at hækle, så jeg havde en mere stillesiddende aktivitet jeg kunne give mig til. Jeg havde MEGET vand i kroppen, og trængte til at sidde med benene oppe flere gange i løbet af dagen. Min mor hjalp mig i gang med de første par firkanter, som nu bliver brugt som grydelapper i Bastians legekøkken. Derefter gik jeg i gang med en flagranke til Bastian, og senere til Mathias. 

Flagranke
Den var meget nem at lave, og blev mest bare lavet på øjemål, og ingen opskrifter. De små flag er også gode til at få brugt nogle garnrester, og kan laves i mange forskellige mønstre. På den måde fik jeg også øvet en masse forskelligt. Jeg måtte dog have min mor til at hjælpe med brodering af navne... det må læres en anden god gang.
Flagrankerne bliver nu brugt som pynt på drengenes værelser. De kan dog også laves i mindre størrelse, til f.eks. barnevognen eller lignende. 

Lær at hækle
Siden flagranken har jeg lavet mange andre sjove ting. Jeg har fundet opskrifter og inspiration på nettet, og har lært mange forskellige slags masker på f.eks. YouTube. Finder man en opskrift med masker, som man ikke lige kender, kan man altid søge efter den bestemte maske på YouTube.
Det meste af min inspiration kommer fra Pinterest, hvor der findes fantastisk meget forskelligt. Ikke altid med en tilhørende opskrift, men med tiden kan inspirationen også være nok. Jeg har gemt en masse forskelligt på min side.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar